ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:





Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΙΚΟΝΟΛΟΓΙΚΕΣ (Σύγχρονου δήθεν Αγιογράφου) 13

+++






...Ὁ ἄνθρωπος, ὁ πιστός, δὲν πρέπει ἁπλῶς νὰ θεωρῆ τὴν Εἰκόνα
ἢ τὴν τοιχογραφία, ἀλλὰ νὰ συνυπάρχη.
Τότε μόνο βρίσκεται στὸ δρόμο τῆς θέωσης,
ποὺ εἶναι καὶ ὁ ἀταλάντευτος, μοναδικὸς στόχος της.

...Ὁ Θεοφάνης ἐκφράζει σαφέστερα τὴν λαχτάρα τῆς ἀνθρώπινης συνειδήσεως
νὰ ἑνωθῆ μὲ τὸ Θεό. Αὐτὴ ἄλλωστε ἡ λαχτάρα ἀποτελεῖ
καὶ τὸ αἴτημα τῆς βυζαντινῆς Τέχνης.

...Ὁ ἄνθρωπος, στὸ ἔργο τοῦ Θεοφάνη παραδίνεται χωρὶς ὅρους, ἀποκαλύπτεται.
Τὸ ἔργο του εἶναι "ψυχογραφήματα" ποὺ δὲν ἀφήνουν περιθώρια
στὶς μορφὲς νὰ ὑποκριθοῦν...

Στὶς μορφές του ἀνακαλύπτουμε τὴν ἔνθεη ὑπαρξιακὴ ὑπόσταση
τοῦ ἀνθρώπου, τὴν "γυμνὴ ψυχή", τὸν ἴδιο μας τὸν ἀτελῆ ἑαυτὸ
μέσα στὴν τελειότητα.

Ἡ σύγκρουση προκαλεῖ τὴν τρικυμία, ποὺ βλέπουμε νὰ σηκώνεται φοβερή,
ἀλλὰ ὁ Θεοφάνης ἦταν ἐχθρός τῆς οὐδετερότητας καὶ τῆς ἀπραξίας
καὶ κατέλυσε τὸ διάστημα ποὺ ὁ ἄνθρωπος δημιούργησε μὲ τὸ θεῖο.

...Ὁ ἄνθρωπος στὸ ἔργο τοῦ Θεοφάνη δίνει τὴν ἀληθινὴ μάχη τῆς τελειότητας.
Δὲν τρέφεται μὲ ψευδαισθήσεις καὶ συνθηματολογίες.
Ὁ σκοπός του εἶναι συγκεκριμένος καὶ ξεκάθαρος...




(Ἀπὸ τὸ βιβλίο "ΘΕΟΦΑΝΗΣ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ",
Κ. Σαρδελῆ)




+++

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου