ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:





Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Ερμηνεία της Θείας Λειτουργίας (11)

--
Ερμηνεία της Θείας Λειτουργίας (11)


Μετά απ’ αυτές τις ευχές, η θεία ιερουργία ολοκληρώθηκε! Τα δώρα αγιάστηκαν!
Η θυσία πραγματοποιήθηκε! Το μεγάλο θύμα και σφάγιο, που θυσιάστηκε για χάρη
του κόσμου, βρίσκεται μπροστά στα μάτια μας, πάνω στην αγία Τράπεζα!
Γιατί ο άρτος δεν είναι πλέον τύπος του Δεσποτικού σώματος.
Είναι το ίδιο το πανάγιο σώμα του Κυρίου που δέχτηκε όλες εκείνες τις προσβολές,
τα ραπίσματα, τα φτυσίματα, τις πληγές, τη χολή, τη σταύρωση.
Και ο οίνος είναι το ίδιο το αίμα που ξεπήδησε όταν σφαζόταν το σώμα.
Αυτό είναι το σώμα, αυτό είναι το αίμα που έλαβε σύσταση από το Άγιο Πνεύμα,
που γεννήθηκε από τον Παρθένο Μαρία, που θάφτηκε, αναστήθηκε την τρίτη ημέρα,
ανέβηκε στους ουρανούς και κάθησε στα δεξιά του Πατέρα.
Και πιστεύουμε πως έτσι είναι, γιατί ο ίδιος ο Κύριος είπε:


«Τούτο εστί το σώμα μου… τούτο εστί το αίμα μου» (Μαρκ. 14:22, 24).
Και γιατί ο Ίδιος παρήγγειλε στους Αποστόλους και σ’ όλη την Εκκλησία:
«Τούτο ποιείτε εις την εμήν ανάμνησιν» (Λουκ. 22:19).
Δεν θα πρόσταζε να επαναλαμβάνουν αυτό το μυστήριο, αν δεν είχε σκοπό
να τους δώσει δύναμη να το επιτελούν. Και ποια είναι η δύναμη;
Το Άγιο Πνεύμα. Αυτό είναι που με το χέρι και τη γλώσσα των ιερέων
τελεσιουργεί τα μυστήρια. Ο λειτουργός είναι υπηρέτης της χάριτος
του αγίου Πνεύματος, χωρίς να προσφέρει τίποτε από τον εαυτό του.
Γι’ αυτό και δεν έχει σημασία αν τύχει να είναι ο ίδιος γεμάτος αμαρτίες.
Κάτι τέτοιο δεν νοθεύει την προσφορά των δώρων, τα οποία είναι πάντοτε
ευάρεστα στο Θεό. Όπως κι ένα φάρμακο που κατασκευάστηκε από άνθρωπο
άσχετο με την ιατρική επιστήμη, δεν χάνει τη θεραπευτική του δράση,
αρκεί μόνο να κατασκευάστηκε σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού.

Αφού λοιπόν συμπληρωθεί η θυσία, ο ιερέας, βλέποντας μπροστά του
το ενέχυρο της θείας φιλανθρωπίας, τον Αμνό του Θεού, ευχαριστεί και ικετεύει.
Ευχαριστεί το Θεό για όλους τους αγίους, γιατί στο πρόσωπό τους η Εκκλησία
βρήκε εκείνο που ζητάει, τη Βασιλεία των Ουρανών.
Ιδιαίτερα – «εξαιρέτως» - ευχαριστεί για την υπερευλογημένη Θεοτόκο
και αειπάρθενο Μαρία, γιατί αυτή υπερβαίνει κάθε αγιοσύνη.


Και ικετεύει ο ιερέας για όλους τους πιστούς – τους κεκοιμημένους και τους ζώντες -
γιατί αυτοί δεν έφτασαν στην τελειότητα ακόμα
κι έχουν ανάγκη από προσευχή.

Συνεχίζεται…
--

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου